اخبار و مقالات

تولید چای 60 درصد افزایش یافت
تاریخ انتشار : 1395/6/17 ساعت 10:42:53



تولید چای 60 درصد افزایش یافت
۰۹:۴۰ (چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۵)
اخبار مرتبط
» استقبال گسترده مصرف‌کنندگان از چای ایرانی
» وجود ۵۰ هزار تن چای سنواتی در انبارهای تهران و شمال
» پای چای سریلانکایی دوباره به بازار ایران باز می‌شود

رئیس سازمان چای گفت: با توجه به هوای مساعد و حمایت دولت از چایکاران، امسال میزان تولید برگ سبز چای تا کنون نسبت به سال گذشته 60 درصد افزایش یافته است.

محمد ولی روزبهان رئیس سازمان چای  با اشاره به وضعیت خرید برگ سبز چای اظهار داشت: تا به امروز 116 هزار تن برگ سبز چای با ارزش ریالی 202 میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده که 37 درصد این میزان درجه یک و مابقی درجه دو است.
وی با بیان اینکه میزان تولید به نسبت سال گذشته 60 درصد افزایش یافته،گفت: با توجه به هوای مساعد و حمایت دولت از چایکاران ، امسال میزان تولید برگ سبز چای درمقایسه با سال های گذشته فزونی داشته است.
روزبهان با اشاره به اینکه مطالبات چایکاران  به صورت هفتگی پرداخت می شود، بیان کرد:  تا کنون  135 میلیارد تومان مطالبات چایکاران پرداخت و مابقی تا پایان فصل برداشت به تدریج پرداخت می شود. 
گفتنی است که سال گذشته مجموع بهای برگ سبز چایکاران 136.5 میلیارد تومان بوده است.
وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود که میزان تولید برگ سبز چای تا پایان فصل برداشت به حدود 130 هزارتن برسد.
رئیس سازمان چای در خصوص فروش چای کارخانه ها بیان کرد: با توجه به تولید چای ارگانیک در کشور و استقبال مصرف کنندگان و گرایش به مصرف چای ایرانی می توان گفت که امسال همانند سال گذشته روند فروش چای کارخانه ها مناسب خواهد بود.
وی از کاهش واردات چای طی دو سال گذشته خبر داد و گفت: طی دو سال اخیر با تولید مناسب چای در کشور میزان صرفه چایی واردات به 75 میلیون دلار رسیده که در مقایسه با سال گذشته 25 درصد کاهش یافته است. انتظار می‌رود با تولید 25 الی 26 هزارتن چای خشک از میزان واردات کاسته خواهد شد که این امر افزایش اشتغال در مناطق شمالی را به همراه خواهد داشت./  باشگاه خبرنگاران جوان،